[tidsbilder]

by vaarloek

jeg tenkte at jeg skulle poste et eller annet fint bilde for å understreke at jeg veldig snart (dvs antageligvis imorra) endelig kan putte bilder fra Singapore på bloggen, så jeg så gjennom bildene jeg fikk overført til cd-er nå i sommer, og oppdager at de rett og slett har mistet sin relevans. bilder fra i fjor høst, som aldri fikk vis seg fram som et nåtidsbilde, bilder jeg tok av meg selv med ny frisyre, klærne jeg hadde på meg, «jee, dette kan være det nye profilbildet mitt» eller «ey, kanskje jeg skal bli moteblogger og vise verden min fin-fine kombo av røde støvler, svarte strømpebukser, blått dongeriskjørt, off-white genser og blått skjerf med striper av sølv i», og så ble de bare liggende på minnekort og støve ned, fordi jeg ikke har en usb-kabel eller en pc med innebygd minnekortleser eller en pc med plass til flere bilder eller en ekstern harddisk. sukk. ett år! jeg har tusenvis av slike bortkastede bilder. i det minste kan jeg se hvordan jeg forandrer meg, høst til høst, vår til vår. det er da noe.

så. høsten ifjor i et par utvalgte bilder, ett år på etterskudd:

jeg hang opp fine bilder for 150 kr timen

jeg glemte en popkornpose i mikroen

jeg så japanere være typiske japanere foran slottet

jeg gikk

ofte denne veien

og snubla over fine ting (skjønt, man kan kanskje ikke snuble oppover. la oss si jeg oppdaga, bokstavelig talt)

og så klippet jeg meg. på en eller annen mystisk måte har alle de fine/teite bildene jeg tok av meg selv med Nytt Hår anno 07 forsvunnet. og med dem, sikkert andre bilder også, kanskje ttilogmed ikke av meg selv. :O jeg kjenner et visst nivå av frustrasjon vokse inni meg. jeg mener, jeg kan banne på at jeg har sett disse bildene de siste månedene, etter at jeg overførte dem til cd-er. BANNE, sa jeg. jeg kan banne på det. jeg banner på det. men nå er de borte, og jeg har ikke mer japanese sea weed snacks å trøste meg med.

i og for seg like greit, sia klokka er halv to og jeg atter en gang har fått FAIL i å legge med på et respektabelt tidspunkt. æsj.