breakfast at Raffles; søndagsversjonen

by vaarloek

åkei, stekt ris og nudler er kanskje ikke så himla sunn frokost (eller sunt generelt), men det er da i det minste frokost. søndager på Raffles Hall innebærer at frokosten enten må lages selv (på et ekkelt kjøkken) eller komme i form av en spasertur bort til købefengte Subway (som bare har ekkelt, lyst brød og nesten ingenting vegetarisk å by på), købefengte restauranten nede på Sports & Recreation Center (som heller ikke har særlig mye veggismat å gi meg), sikkert købefengte McDonald’s på engineering (som strengt tatt bare kan gi meg chips og epler); eller en busstur til PGP (som må planlegges, for bussene går bare hver halvtime), eller ned til Clementi.

jeg liker ikke disse søndagene. i alle fall ikke når jeg ikke kan forlate campus fordi jeg har en avtale på biblioteket kl 12. jeg mener, frokost burde da aldri være en busstur unna? så jeg nøyde meg med hurtighavregrøt laget av havregryn og varmt vann, og litt kanel for smak, alt for oljete og tranaktigsmakende tangchips fra Korea og et eple.

jeg tar stekt ris og nudler over den her komboen anytime.