project 4

by vaarloek

«
How do Dr. Strangelove and The Graduate, which are satires, and Die Hard, which is a drama, reflect their times and comment on American society?»

watch me give a fuck

for det gjør jeg jo faktisk. så langt har jeg og Film & History kommet temmelig godt overens, men nå føles det som om hjernen min har stoppet opp.  å spisse poengene har blitt vanskeligere for hver (andre) uke som har passert, og nå skal jeg klemme inn synsing om TRE filmer på FEMHUNDRE ord? det gir meg ca 166 ord per film. og det er jo nært å være null og niks, ca 11 linjer (om man tar 14 ord per linje som gjennomsnitt) på Dr. Strangelove, 11 linjer på The Graduate og 11 linjer på Die Hard. og skal jeg ha en nifty liten oppsummering blir det enda mindre.

hei, jeg heter Hanne og jeg er en apatiker.

æsj.

jeg skulka til og med ei forelesning idag. ikke noe nytt fenomen i Norge, men første gang i Singapore (siden oppmøte teller litt og to av fire forelesninger kommer med filmframvisning). det var digg å slumre i et par timer, men etterpå ble jeg rammet av en smule anger, og denne angeren ble enda verre da jeg innså at jeg antageligvis skulka ei anna forelesning denne uka også. skjønt, det kan vel knappest kalles skulking når man oppriktig vet at denne uka har man ikke forelesning og må se film på egenhånd siden professoren er i England. men, det kan se ut som om jeg ikke visste det likevel, bare trodde det, og gikk glipp av morsomme musikkvideoer og Spinal Tap. go figure.

så akkurat nå gleder jeg meg til jul. veldig.

