et slags referat, eller: hvorfor skrive essay når man kan blogge?

by vaarloek

åkei. det er ikke et superreferat. jeg gidder ikke legge ut (gjenkjennelige) bilder av folk som ikke vet om det, sant. men ingrediensene for kvelden er der, minus juletreet og julematen (fordi minnekortet var teit og påsto at de gamle bildene var sletta når de helt tydelig ikke var det sia det plutselig ble tomt for minne, så hallo formatering, farvel bilder), sånn ca. but that’s ok. utsikta fra sjømannskirka er der, free flow er også fint representert, organisert drikkelek, spontan ternigdrikkelek, midt-på-natta photo-session med meg og tropiske buskevekster og hei, jeg og dørlappen min. den som bare var der en morra jeg våkna opp. det var lapper på alle dørene faktisk. bedre sent enn aldri, men det hadde vært litt fint om jeg hadde kunnet sett hva folk her heter, istedet for å prøve å høre det. jeg er ikke supergod på kinanavn. eller, blir stadig bedre! akkurat som håret mitt som stadig blir lengre. yay.

så etter denne norsk-svenske julebordskvelden (utrolig hvor lite som skal til for å få følelsen av å være hjemme; juletre og norske flagg, pinnekjøttlukt (som jeg riktignok ikke spiser), jenter i finstas og gutter i kvite skjorter og slips, og vips! klassisk norsk julekveld, med vifter i taket og barn i bikini utafor. vel, det hjalp veldig at det ble mørkt, i alle fall) og politisk debatt over vegetarisk murthabak (mmm, slår gatekjøkkenfalafler ned i støvlene) kom jeg hjem, skrudde på pc-en, leste halve intervjuet med virrvarr og kollapsa på senga. våkna til taklys, upussa tenner, uvaska ansikt og fullt påkledd kropp. følte meg fresh. og enda mer etter frokost med stekte nudler. fresh fresh fresh.

eventuelt skitten innvendig. whatever fits.

og så, ehm: kremt. JEG LIKER IKKE SJØLPROMOTERING. men om du vil, kan du gjerne stemme på meg. sånn, om du føler for det. kanskje?

