det føles som desember

by vaarloek

p1150710

men folk har på seg merkelig lite klær. varm jul. oxymoron? noe er litt rart i alle fall. legg gjerne merke til de oransje nissejentene i bakgrunnen. ser ut til at julenissen ikke lenger tilbyr arbeid nok til hele nisseflokken, så da er det visst bare å trekke på gata og la det stå til. snakk om å hore ut! jeg morer meg over juleforberedelser i singapore, drikker kaffe igjen på julete kafeer (type skikkelig god soy latte med ekstra kanel på, all hail starbucks) og henger ut. å få levert inn det siste essayet var som å ha vandret gjennom helvetes ni sirkler (eller fem i mitt tilfelle) og endelig slippe ut igjen. scarred, men et bedre menneske. og det er vel, når alt kommer til alt, det viktigste målet jeg har; å bli et bedre menneske.

og ute er det monsunregn nå. jeg måtta skru på lyset for å ikke tro det var natt. det føles alltid som om høsten kommer når monsunregnet er på vei. jeg må ut for å finne frokost. heldigvis fikk jeg en paraply i burdagsgave: jeg er klar for alt!