det regner

by vaarloek

natt til søndag

det blåser kjølig regnluft inn på det varme rommet mitt

singapore hadde sol nesten hele helga

jukseværmelding, men åkei

beste uka her er over. nå må jeg lese. eksamen på torsdag. sutre sutre vil ikke vil ikke. og plutselig spør pappa om jeg ikke har tenkt å dra sør for ekvator når jeg først er i strøket, liksom. pappa som ikke ville jeg skulle dra hit engang, som får noia om han ikke har sett meg pålogga på et par dager, den pappaen foreslår plutselig at jeg skal dra til INDONESIA. :O joda. jeg ser på billetter til bali og vurderer noen dager der i desember. men, hurra for regntid. whatever. jeg må tilbake hit uansett. jeg må tilbake hit uten skole og karakterer hengende over hodet mitt, uten pengebekymringer, uten alt sånt tull. jeg vil tilbake hit og reise rundt, ta det med ro. så kanskje er det like greit å spare penger nå og bare more meg i singapore enn så lenge. eventuelt går vi inn i økonomisk global krisetid og muligheten for reising ødelegges av høye lån og høye priser. vel, man vet aldri. jeg har egentlig en god følelse for tida. ikke så god når jeg tenker på at jeg skal dra herifra snart. litt bedre når jeg tenker på at jeg skal hjem. det er alltid flere sider av en sak. minst to, i alle fall. å dra ifra noe er å dra til noe.

time will tell