eksamensnerver ca under kontroll

by vaarloek

(enn så lenge)

ti over ti. 10:10. om nøyaktig et døgn har jeg femti minutter igjen av min første totimerseksamen (og hvordan skriver man egentlig sånne ting? to-timers eksamen? to-timerseksamen?) i singapore. TO TIMER. EKSAMEN. hjelp. jeg er den typen som sitter til alt er over, jeg bruker minst en time på å virkelig komme igang, for så å ta i alle fall én, kanskje to pauser med en pensjonistvakt. spiser litt mat, drikker en kopp te. eller bare vann. jeg er en sånn bedagelig-eksamens-type. ikke frenetisk-skriving-i-to-timer-type. til og med da jeg hadde tre timer på meg i tromsø klarte jeg å ikke bli ferdig.

så, vel. morradagen kan bli interessant.

idag skal jeg se siste film i japanese postwar film and anime (og jess, eksamen imorra klokka ni). igår så jeg den nest siste. warai no daigaku. kan anbefales. etter filmen er det rett ned på starbucks i holland village og ha en heftig lesedate med kaffe tilstede.

imorra skal jeg begynne å pakke. legge alt på gulvet, sortere, kaste noe, pakke ned det jeg absolutt ikke kommer til å bruke de neste tre ukene (men kanskje legge varme klær til hjemreisen i en pose lett tilgjengelig). jeg grøsser ved tanken. pakking er angst. best å få mest mulig unna fortest mulig, så det ikke lenger henger over hodet mitt og stresser meg (mer). jeg skal hjem snart! veldig snart. det er rart.

