ISTANBUL

by vaarloek


10 kg i overvekt
betalte for fem
34 sgd per kg er like 170 sgd erlik
mOnEy OuT tHe WiNdOw
saerlig naar jeg strengt tatt kunne kvitta meg med
snaer, fire kg. like that.
skjoenner ikke hva jeg tenkte paa, betale
34 dollar for to ti aar gamle National Geographic som kosta meg en dollar og femti cent per stk

det er latterlig

men jeg er et pengesluk
de siste ukene: svooosj
og selv om jeg saann ca begynte aa grine da jeg innsaa hvor mye penger jeg hadde brukt paa aa ta med meg billig soeppel hjem som plutselig ikke lenger var saa billig
saa ble det faktisk bedre av vakta som sa «you look tired» saa jeg kunne svare «i am»
og mannen som passa paa pc-en min og etterpaa ga meg tralla han hadde sia jeg trengte den mer
og det gjorde jeg, det gjoer jeg jo alltid
reise lett finnes omtrent ikke i vokabularet mitt
omtrent

og det ble ogsaa bedre av tanken om at i det lange loep betyr penger ingenting, saa lenge jeg kommer meg hjem uten alvorlige men og alt det der. penger kommer penger gaar, hvorfor bryr vi oss saa mye om tomme verdier? saann. i det lange loep. du vet. det skikkelig lange.

man kan alltids akkumulere verdier.

og money out the window sia jeg mista eine linsa paa flyet
jeg sitter her med linse paa ett oeye. verden er uklar, helt til jeg lukker hoeyre og ser verden med venstre.

transit er goey. ellerno.

og jeg foelere at kelnerne skuler paa meg for at jeg ikke kjoeper noe men herregud flyplass er dyrt
og naa som krona stuper tar jeg meg ikke lenger raad til ekstravaganse

fred ut