jul; et utkast

by vaarloek

jeg gikk ut av flyet på evenes og pustet inn kald luft. det var kvit snø på bakken, gradene lå på minus 8. hjemme i landet med blått lys, dagen da snøen kom og la seg over bakken. det ble jul. det ble jul, og jeg sto opp etter et halvt døgns søvn (innhenta av jetlag) til en mørk julemorgen som sakte gled over i intense farger; oransj, gult, rosa. det er dette jeg har venta på. dette, og mack-øl, gjerne typen jeg ikke trenger å betale for selv. hirr.

Tie up your boots
Jump off the ladder
Pack up your clothes
Nothing’s the matter
Mistletoe hangs
Up in the bedroom
Your sister’s bangs
She cut them herself
Santa is here
Sleighbells are ringing
Twenty-one elves
They are all singing
K-Mart is closed
So is the bakery
Everyone’s at home
Watching TV

jess jess. god jul, god jul! nøttesteika venter på meg any minute now. eller, om en time sånn ca. peace.