de gamle på perrongen

by vaarloek

det var den siste dagen i singapore. jeg hadde øynene ekstra med meg, prøvde å ta alle bildene jeg ikke hadde tatt, fange alle øyeblikkene som hadde gått forbi selv om jeg hadde en veldig bestemt plan og en stram tidsramme å følge: jeg skulle til sim lim square og bytte inn min gamle pc mot litt cash og så rett hjem og pakke og «vaske» og swooshe til flyplassen.

men jeg prøvde altså å se litt likevel, se litt ekstra rundt omkring meg. det var tross alt siste gangen jeg tok 26a ned til clementi, siste gang jeg tok den grønne linja til byen.

og jeg så dem nesten med en gang jeg kom opp rulletrappa til perrongen. på clementi mrt-stopp sto disse to, og jeg tenkte at det var noe av det vakreste jeg hadde sett. gamle mennesker som tar vare på hverandre, sånne som ser ut som om de aldri kunne klart seg uten den andre, som om de bare hadde gitt opp livet om de ble alene; de sto der på perrongen og ventet på et tog. og vi venter alle på et tog, en buss, en trikk, en båt. og den kommer tidsnok.

p1180077p1180081

