nærsynt. like 4 real.

by vaarloek

jeg koker ris til frokost. nei, jeg har ikke vært i asia.

og dette er fjerde dagen uten at jeg har klart å finne brillene mine. nå er det selvfølgelig ekstra vanskelig å finne savnede briller når man er nærsynt sia hei, man ser liksom ikke så godt da! og jeg har ikke linser. det vil si, jeg er fri for linser. må kjøpe nye, men det innebærer så mye styr jeg ikke var helt klar for enda. så jeg tenker å bare kjøpe nye briller istedet. like mye styr, men jeg trenger virkelig nye briller. de savnede nærmer seg ti år nå. åtte, er de kanskje. eller ni, jeg husker ikke helt. det kommer an på om det var i 2000 eller 2001 jeg fikk dem. nei. 99 eller 2000, jeg gikk fremdeles på ungdomsskolen. ni år, tenker jeg vi sier da. brilleglassene har vært skifta ut en gang, men det er lenge sia nå så de er for svake. og ramma er bare … vel, slitt. ikke lenger så burgundebrun, mer full av sølvfargede metallflekker.

ja, det er på tide med nye briller.

helt klart.

sliten i øya, ondt i hodet. mandagsfornøydheta svinner hen.