a sunday smile

by vaarloek

nå har det vært skikkelig vinter i oslo. trærne tunge av snø, istapper fra takene, «uregelmessigheter» i kollektivtrafikken. det er fremdeles vinter, selv om det smelter nå, og gatene er fulle av sørpe og det drypper fra tak. oslofjorden er ennå dekket av isflak, som båten som går ut til nesoddtangen må forsere. jeg følte meg som en polfarer: det åpne havet (fordi øyene og fjellene forsvant i dis og motlys), den kalde lufta og flakene med is som bølget rundt båten. arktisk søndag. i oslo. og lyset, og fargene, pasteller i rosa og blått, grått, varmt sollys – det var nydelig. vakkert. og det kostet ingenting, selv om det egentlig gjorde det selvfølgelig. det meste koster, men på revolver fant jeg «the poor mans connoisseur» til oslo, så da burde jeg klare meg, til tross for at jeg brukte rundt 300 kr idag; kaffe, mat, kino, mat. kino til 100 kr?! wtf. men Ringen får tomlene opp fra meg likevel. og Max Manus var bra. krigsromantikk og tristhet, yes please. slår aldri feil, jeg blir alltid rørt.

det ble en fin søndag, selv om den ikke ble som planlagt. men man kan ikke alltid følge planer heller. selv om man prøver.

og du. en klem til deg jeg gjerne ville og egentlig skulle treffe idag. håper det går bra. pass på deg selv.