amerikanske tilstander

by vaarloek

er det ikke det man kaller det? alt det man ikke vil ha her hjemme på bjerget, alt man ikke tror kan skje her. «dette er ikke AMERIKA», liksom. eller, for den tilsvarende norske varianten: i OSLO, ja …

men ikke i Harstad, vel?

det er unektelig litt spesielt å se barneskolen man tilbrakte flere år på avbildet som hovedoppslag nasjonale nettaviser. det er unektelig enda mer spesielt å se den avbildet der som åstedet for Norges første skoleskyting.

DET hadde jeg i alle fall aldri trodd. ALDRI.

ja, jeg er faktisk så forundra at jeg trenger CAPS LOCK FOR Å UTTRYKKE DET.

og nå skal vi hva? kjøre debatt om mobbing, våpenkontroll, dataspill?

men jeg har ingen ord, ingen ting å komme med, ingen ting annet enn denne følelsen av å leve i en uvirkelighet. jeg ser ting skje, jeg hører om dem; finanskrise, svineinfluensa; og nå denne epidemien også, nå har skoleskytinga nådd trygge, lille Norge; søvnige, lille Harstad?

jeg hadde ikke ventet det.