eller ikke

by vaarloek

noen dager har du planer, ikke sant. du tenker du skal ut og ha det gøy og møte folk og være ditt utadvendte selv, og du har energi og livslyst nok til å faktisk gidde å trene og tidvis gi litt ekstra og du tenker jess jess, dette blir bra, dette blir en bra kveld. men så kommer du hjem og innser at du ikke er venn med noen av (de rene) klærne dine, og håret ditt skriker etter en pleiende hårkur og gradvis forsvinner entusiasmen idet du innser at du rett og slett ikke føler deg fresh nok for fremmede mennesker.

kanskje var jeg bare oversosial ei stund. kanskje trenger jeg å få orden andre ting først; rotet på rommet mitt, kaoset i hodet, planene som flyter omkring uten å ta fast form. kanskje trenger jeg bare å vaske noen klær og gi meg selv litt sjølpleie først. noe må gjøres før jeg orker fest, i alle fall.

så bedre lykke neste uke, hanne.

(hva skjedde med juli?)