tjueandre august

by vaarloek

ute er det sol. yr bomma visst på en dag, for det var temmelig grått igår. tror til og med det regna.

og idag skulle jeg egentlig stå opp kjempetidlig og dra på tekstallianse på litteraturhuset, men jeg ville heller drømme videre. det var et så fargeintenst sted, sånn som på sene sommerkvelder i nord, når sola står lavt og lyset er mer oransje enn noe annet. det var noe med en gammel småsær dame, og en undulat på villveie som jeg tok med til henne, for jeg er jo allergisk og kunne ikke ta den med hjem, og på veien dit var det ei dame i et hus som ville se på den, i tilfelle det var undulaten deres som forsvant for fjorten år sia (på tide å la det gå, kanskje? sa jeg. ja, men man håper jo alltid …). og jeg bar den lille undulaten i hendene mine og sa «stakar liten» og det var fint å kjenne fjær mot handflatene igjen. og inne i huset til den gamle dama som på en måte minna veldig om huset på Austnes , men samtidig ikke (slik det alltid er i drømmer. noe er noe, men det er ikke det likevel), oppførte han seg akkurat som vår gjorde da han var yngre og i live.

så jeg sov til klokka nærma seg tolv. spiste frokost, sendte noen søknader, så Family Guy. nå er det mindre vind ute. jeg må ut og kjøpe linser så jeg kan se resten av helga klart. vil jo ikke tilbringe en hel kveld på Sexhibition uten klarsyn. gud forby. yay, jobbhelg.