et nattlig oppgitt sukk sendes til dagbladet.no

by vaarloek

jeg skjønner ikke at det finnes noen som bryr seg om Tiger Woods utenomekteskapelige eskapader. jeg skjønner det ikke i det hele tatt. i det hele tatt skjønner jeg ikke at utroskap er forsidestoff, elleve år etter Clinton og Lewinsky. jeg mener, kom igjen folkens, vi vet at det skjer, og kom igjen folkens, vi vet at kjendiser ikke er perfekte overmennesker, vi vet at til og med forbilledlige sports etjerner har svin på skogen, en hel grisefarm har de, gjemt unna mellom tette trær og under mørke greiner.

dette er ingen nyhet. det er oppgulp. tidsfordriv. det bulimi, for fan. og det lyser imot meg hver gang jeg sjekker dagbladet.no, der man kan få de siste nyhetene servert på et sølvfat, bare at det dessverre så sjeldent faktisk er nyheter; interessante saker utover det rent overfladiske kjendiseriet. og hva sier det om meg at jeg går hit gang på gang, at jeg aldri lærer at skal jeg unnslippe kjendisers sexliv, påkledning og whatnot, så må jeg ut og finne meg papiraviser stort sett, eller stikke innom klassekampen, det går kanskje også. men det er bare det at dagbladet.no er så innarbeida, det ligger i fingrene, i blodet, i tastaturet, som en velopptråkka sti; hvor ofte velger du bort den stien til fordel for en smal og nesten gjengrodd en?

ikke sant. vi er vanedyr. same old, same old.

men helt seriøst. Tiger Woods sexliv? er det noen som bryr seg?