apropos

by vaarloek

jeg har lyst til å fortelle Helge Stangnes at det slettes ikke er provinsielt og gammeldags å bruke morsmålet, at i 2009 ble landet skylt overende av en norskspråklig musikalsk bølge, der de mest populære og kritiker/folkeelskede artistene sang på norsk, på dialekt til og med, at det faktisk for første gang sia jeg vet da fan, Tungtvann?, er kult å bruke norsk igjen, det passer inn igjen, for første gang på så lenge, men jeg finner ingen mailadresse, så jeg håper Helge googler seg selv av og til og tilfeldigvis ramler over dette, så får han vite det i det minste, at jeg tenkte det da jeg så dokumentaren «Dikter langs en fjord» da jeg var i Tromsø forrige uke, under TIFF, samme dag som han var i salen under visninga, skjønt han kan ha vært der flere ganger, det vet jeg ingenting om, men han var der da i alle fall.

