got camera

by vaarloek

jeg har et nytt kamera.det ser ut som et av disse, det svarte, pluss et par riper, men det er bare på utsiden, riper er ok på utsiden, det er karakter, et lite arr, en egenart. jeg har et nytt kamera, etter snart ett år med kun mobilen og engangskamera. jeg er ganske fornøyd, vurderer å kalle det opp etter en kul forfatter, eller enda mer en fotograf, det passer kanskje bedre, får heller gi notatblokken min et navn med litterære konnotasjoner, kameraet kan hete Dorothea Lange, Robert Capa, Cartier-Besson, eller kanskje Bazin, jeg husker godt Bazin, han sa lure ting om fotografiet da det var var ganske funky-fresh, eller kanskje var det filmen, jo, såklart det var filmen, det var den som var funky og fresh som en baby da Bazin filosoferte om den, men det var noe der, noe med hvordan fotografiet frigjorde maleriet fra å gjenskape virkeligheten, så det kunne vende tilbake til sine røtter, begynne å konsentrere seg om sin egenart, farge og form, ikke illusjonen av virkelighet.

kameraet med det framtidige navnet startet i alle fall sin karriere med meg:

og fortsetter den med Bergen, typ imorra. snart er det nattog og planlegging og plutselig er det «halloooo Bergen», dog ikke helt som sist gang, det skal litt til for at det blir som sist gang.

men det blir nok en fin tur likevel.

