jeg dro over østersjøen

by vaarloek

jeg er hjemme igjen

jeg var i helsinki i fire dager, og nå er jeg hjemme igjen

eller jeg er i oslo, jeg er der jeg har bodd det siste året, jeg teller ned, jeg tenker

alltid for mye

jeg tenker alltid for mye, gjør for lite, det finnes ingen proporsjoner her, jeg er alltid litt feil, alltid litt skeiv, aldri helt i vater

har bare balanse når jeg strekker hendene opp og løfter et bein og står støtt som et tre

men jeg er hjemme igjen fra helsinki og burde vært langt avgårde i drømmeland nå, tirsdag tårner framfor meg med alt for mange oppgaver og gjøremål og jeg vil bare sitte på gresset, sånn som jeg gjorde ytterst på sveaborg eller suomenlinna, blikket på holmer og skjær og små, små øyer, solgull på havet, måser i lufta, saltvann i lufta

og jeg satt på flyet med solstråler på kinnet og dagdrømte om en sommer som kanskje kan bli noe annet og tenkte setninger som kom til oslo kom til nord

eller bare fins på facebook

sånne ting

(det betyr vel at det var en fin tur)

