det er ikke lenger vår

by vaarloek

det er sommer. alle har bedre ting å gjøre enn internett. det er helt greit. jeg har bedre ting å gjøre enn internett, stort sett. parken. sola. iskaffe. sykle rundt. nesten kjøre ned en godt voksen turistdame. bli utskjelt på fransk (?) av mannen hennes. trekke på skuldrene og skule litt, helt til jeg innser at det faktisk var et gangfelt der, med grønn mann. men stripene manglet. hvem ser vel etter stolper med røde og grønne menn og rundinger? jeg ser etter striper, det er det som skiller gangfeltet fra veien.

how was i supposed to know?

og i dag er det pinseaften. alt stenger tidlig. vil du ha øl må du snart springe til nærmeste kiwi, meny, bunnpris, rema. det er kanskje på tide å kjøpe inn engangsgriller også. med mindre du lar deg skremme av skylaget som ligger som et tykt slør over byen. kanskje jeg gjør det, jeg vet ennå ikke.

men jeg vet at jeg snart skal slenge meg på sykkelen og bytte inn en kjole. enten i en annen størrelse, eller i penger. det kommer an på hva jeg føler mest for.

det er ikke regn ute nå, som det var i helsinki. det er ikke så kaldt at man kan gå med ullgenser. man trenger ikke engang et lite skjerf i halsen. det er sommer.

thumb’s up!

