en fin søndag

by vaarloek

cava

karusell

øl

champagne

vin

treretters

vin

drinks

tidenes

fan oslo. hvorfor er du så bra på sommeren og så kjip på vinteren?

eller livet generelt. plutselig er jeg på Tusenfryd en søndag, med en midlertidig jobb jeg har vært litt på ca fire ganger, med folk som jeg liker, og kjører berg-og-dalbaner med to glass cava innabords, vi kjører speedmonster og jeg hyler og ser ut som en overgira idiot på bildet de tar, vi tar slenghuskene som går rundt og rundt, de jeg tok da jeg var sju og egentlig drømte om å kjøre loopen, vi står alt for lenge i kø til det nye spøkelseshuset og til slutt gir noen av oss opp og springer mot spinspider og får sug i magen bare av å se på, og så kjører vi den, over seksti grader opp i lufta, søtti, søttifem, og den står i ro i noen sekunder, og det er så langt ned, det er så altfor mange meter og jeg sier herregud herregud herreguuud, jeg sier satan så fort at det blir sattan, og vi faller ned mot bakken igjen og svinger opp på andre sida og om vi ser opp er det bare himmel og om vi ser ned er det så langt til bakken at vi dør om vi faller og om vi bøyer hodet litt kan vi se bakken og himmelen og karuseller og skog og alt flyter sammen, og vi faller ned igjen

og vi drikker øl på parkeringsplassen

blir kjørt tilbake i minibuss

skifter til penere klær, alle jentene i høye hæler (bortsett fra meg, jeg har flate røde ballerinasko fra singapore, og selv om de er fine skulle jeg ønske jeg kunne gå med høye hæler, at jeg hadde høye hæler, for når alle andre går med seks og sju og åtte og ni cm blir jeg så ekstra lita, men whatever) og i tar taxi til tjuvholmen, spiser treretters på bølgen og moi med utsikt mot et svært lagerbygg av bleike turkisblå blikkvegger, og det er litt snålt med en rekke med fancy restaruaranter og barer med utsikt mot et lagerbygg, og går man noen meter ned brygga mot BAR har de forsøkt å pynte opp litt, dempe for utstikta, det står trær plantet på brygga, i full blomst

og det er fint

det er et fint liv

oslo om sommeren. hvorfor kan du ikke være sånn alltid?