hei oslo, vi ses snart

by vaarloek

jeg.hater.å.pakke.

det krever så mye … planlegging. valg. gjennomtenkning.

men det er kanskje sommersalg i oslo nå?

og jeg liker ikke at det er meldt så mye regn i oslo de neste dagene, mens det her hjemme skal bli sol og stigende temperaturer. jeg mener, det er ikke akkurat som om jeg har hatt en fin sommer, sånn værmessig sett. og det har jeg heller ikke hatt sia jeg var i singapore, så jeg syns de her andre nordlendingene her kan slutte å klage. de hadde knallvær i fjor, jeg lå ensom i oslo med vannkopper.

og da jeg var i singapore var det strengt tatt høst. det telles ikke.

så jeg er litt surkete. det går nok over, bare jeg lander på gardermoen, kommer meg inn og får unna alle eskene, får de inn i bilen og på vei nordover (kanskje sender jeg opp den rustne sykkelen også, så kan jeg pjuske på den, lære meg å bli handygirl) og sitter igjen med et utvasket rom. da tror jeg det hele kjennes bedre. og resten av langhelga kan brukes til chilling.

og en tur til Göteborg. om jeg så må dra alene. bare for å gjøre noe, liksom. før jeg blir tjuefem og bussbillettene koster mer. jepp, jeg har kasta bort de første tjueåra mine, om du ser sånn på det. rabattene jeg kunne benytta meg av har seila forbi.

men åkei. hva kan du gjøre, liksom. spist er spist. gjort er gjort. bygones.