#støy

by vaarloek

jeg leste i adbusters at neuronene dør når man passiviserer seg, så jeg gjør forsøk på å bytte ut tv med kryssord, eller i alle fall multiplisere, eller legge til, kanskje hjerneføde overdøver junkfooden, det er så mye mental junkfood som frister, det er så mye mental støy og man slipper det inn hele tida, med mindre man er som yogafolka som kan skru av hjernen når de trenger det og bare fokusere på enkle ting, ei strand, bølgene, sin egen pust

jeg er ikke der

med en gang jeg slapper av, eller prøver, raser hjernen avgårde og det føles som pulsen øker, jeg legger merke til at jeg er en kropp og ikke bare hode, tanker, følelser, jeg legger merke til alle lydene rundt meg, med en gang jeg prøver å slappe av blir sansene mine skjerpet og plagsomt hyperaktive, så det er lettere å distrahere seg med hjernedød underholdning, det er lettere å pushe søvnen framover fordi det å legge seg er for slitsomt, det krever så mye, bare det å skulle slappe av krever så mye med mindre jeg allerede er der at jeg halvt har sovna i kroppen og knapt klarer å holde øynene oppe, da går det kjapt, da er det ikke noe stress

(bortsett fra: pusse tenner, bytte klær, vaske ansiktet. oi. våken igjen)

