lånehaier og pengepolitikk

by vaarloek

det er viktig å huske på

  • å alltid overføre mest mulig penger fra brukskonto til sparekonto med en gang det kommer penger inn på brukskontoen
  • at du egentlig ikke trenger mer klær
  • bortsett fra varme jakker og varme sko
  • at det finnes termos
  • og matpakkebokser
  • at du egentlig er jævlig god til å spare penger
  • når du bare klarer å huske hva målet ditt var

jeg tenker mye på penger for tida. ikke fordi jeg er grisk eller gjerrig. ikke fordi jeg vil kjøpe meg bil eller hus. ikke fordi jeg vil kjøpe meg klær eller en fancy hårklipp en gang. jeg tenker mye på penger fordi jeg tenker på alle pengene jeg kunne hatt på konto om jeg bare hadde jobba dette året, eller halvåret, eller forrige halvåret. jeg tenker på hvor trygg jeg ville følt meg om jeg hadde dem stående på en sparekonto, der de renta seg, og jeg kunne betale lånekassa (#!*%!) (deal with the DEVIL), og likevel ha penger, så jeg kunne tatt ut litt for å reise rundt, leie ei leilighet i paris eller berlin en måned eller to, og likevel hatt penger igjen, så jeg legger planer om å vinne hundretusener på extra eller flaxlodd, eller bare jobbe så mye jeg kan, bare sette tempo i høygir og svelge kameler og lage tid og samtidig huske å sove

 

