distréest

by vaarloek

jeg dro fra gardermoen uten votter. i vottene lå mobilen og bankkortet. da jeg kom hjem oppdaga jeg at pc-veska var tom. pc-en min lå igjen på sikkerhetskontrollen. jeg ringte OSLs hittegodskontor. alt var der. tror dere dama jeg snakka med lo da jeg, etter å fått bekrefta at det er min pc de har inne, legger til «ja, og så la æ også igjen et par votta, bankkort og mobil»?

(ja)

(det var egentlig en ganske fornøyelig telefonsamtale. jeg ringer ganske ofte diverse hittegodskontor, og de har stort sett aldri inne det jeg har mista. da må de bare si «beklager», og jeg må si «nei, det går greit, takk skal du ha» og så er det en nedtur, men å få vite at pc, mobil, bankkort og de eneste virkelig varme vottene jeg har ligger trygt på hittegodskontoret på Gardermoen, det er ganske ålreit, faktisk rett ut en halvveis euforisk opplevelse, og når jeg kommer på at jeg kjenner noen som reiser med flyet senere den kvelden, og hun kan ta det med så jeg kan få alt neste dag, da er det happyface all over my face)

det er et helvete å være så distré. men det går jo som regel bra. mennesker flest er ålreite. stort sett.