WE NEED A REVOLUTION

by vaarloek

fordi jeg ikke har noe å si for tida

og fordi jeg uansett ikke har tid til å si det

og om jeg hadde hatt noe å si hadde det handla om:

  • urettferdighet
  • politikk
  • overvåkning
  • skjeivhet

det hadde handla om at vi kaster 1/3 av maten vi produsere, for eksempel

at hver gang vi kaster mat som ikke er ødelagt, eller hver gang vi lar mat gå til spille

da presser vi prisene opp, da blir kornet dyrere, og et anna sted i verden sitter det en familie, flere familier, mennesker som deg og meg, og ikke lenger har råd til mat, til å brødfø seg og sine

og hver gang vi kaster mat, lar mat gå til spille, så bidrar vi til forurensning, erosjon, vi bidrar til fattigdom

til sult, vi bidrar til en verden der konflikter får grobunn i den altfor virkelige mangelen på de enkle tingene i livet

som er så fundamental for vår overlevelse

så spis opp maten din. at den er «best før» en dato, betyr ikke at den er «dårlig etterpå».

(ja, jeg så han her på Aktuelt i kveld)

