rødvinen & jeg

by vaarloek

fylla, herregud

når  ble vi så gode  venner?

jeg er full hele tida. ingen penger, men jeg er full. jeg satt på vors. det var så høy musikk at jeg putta papir inni ørene. jeg hadde håret opp, i hestehale, så derfor laga jeg så små papirbiter som mulig, så de ikke skulle være så synlige, men etterhvert tenkte jeg at det var greit å droppe det, ta ut papiret, for det begynte å bli greit, lydnivået, men jeg hadde klippa neglene og istedet for å få ut eine papirbiten dreiv jeg den lenger inn i øret. så langt inn at det gjorde litt vondt. så langt inn at jeg ikke klarte få den ut. så langt inn at jeg tenkte, jeg må på legevakta. så jeg dro på legevakta. for å få en papirbit ut av øret. ca akkurat da fyren jeg liker kom på vorset. ca. jeg bare stikker til legevakta en tur, har en papirbit i øret liksom.

så kom jeg tilbake. og vi dro ut. og jeg ble dårlig. i’m so sick, sa jeg. neida, sa han. men jeg var kjempedårlig. jeg hang på doen hele kvelden. folk banka, og jeg sa «Æ E DÅRLIG BRUK DEN ANDRE». men så åpna jeg likevel. og ei som het Hanne kom inn. Hanne, det er mitt navn. og jeg sa «æ e så dårlig» og hun sa «æ kan hjelpe dæ», og så fortalte hun om ekle ting og brakk seg over søppelbøtta med meg helt til jeg kasta opp igjen. litt på skoen, mest i søppelbøtta. og jeg sa «du e så kul!» og jeg så helt forjævlig ut, sånn som man ser ut når man er full og er så dårlig at man må kaste opp. vi åpna døra for ei anna jente etterpå, hun sa «dåkker e så fine», hun sa at Hanne var en tier, og jeg var en nier. men jeg er to år eldre, og var kjempedårlig. jeg tar den nieren til meg.

jeg tar alt.

og jeg vet.

noe er det.

dunno what.

men noe.

og jeg er full ennå.

jeg har spist to ostesmørbrød. salt. fett. jeg er full ennå.

jeg lova å være med på moro i mårra. venninna sa hun hadde vin, jeg sa jeg er game. men jeg vil aldri drikke igjen, tenker jeg. og jeg skjønner meg ikke på noen. gutter. skjønner ikke. men det er greit. det er null stress.

du ba meg gå i det byen stengte. tjue minutter senere trodde du det var jeg som kom, da døra blåste opp.

virkelig?

