by vaarloek

altfor mange sanger som minner meg om ting jeg aldri trodde jeg ville tenke på
for mange ord, historier, bilder, situasjoner
som fyller hodet mitt med ting jeg
ikke vil ha der

ikke burde tenke på
skulle ønske at ikke
fantes
eller hadde skjedd
med meg. med deg.

alle sier livet er det øyeblikket du er i
her. og nå.
fortida finnes ikke, sier de
framtida finnes ikke, sier de
bare dette øyeblikkket
men dette øyeblikket er fullt av ekkoet av andre øyeblikk
de hvisker, og de roper, og de insisterer
på å bety noe, ennå
på å finnes, fremdeles

hver dag er en sjanse til å starte på nytt
du kan få et hvitt ark, og en blyant
og skrive på nytt

men det du skreiv i går
og i fjor
og for lenge siden
står også der
visket bort
men trykket etter blyanten
kan du tyde fremdeles

og jeg vil viske så hardt at alt blir borte
jeg vil viske så hardt at alt blir utydelig
jeg vil viske våre ark så skinnende blank at

det eneste som står igjen er

historien om

oss