#advent

by vaarloek

sjekker mailen min om igjen og om igjen
på repeat
skriver inn gmail.com som det skal føre meg til en annen gmail.com denne gangen
der det ligger nye mailer og venter
der det ligger svar
men jeg kommer bare til den samme gamle
og det er ingen nye mailer siden sist

….

klokka var kvart på elleve før jeg satte beina ned på det myke
varme tregulvet og så meg selv i speilet, naken
groggy, uten faste kanter og tydelige konturer

om ikke annet ser jeg bra ut naken
om ikke annet føles kroppen behagelig å være i
føles som meg, ikke fremmed kjøtt jeg må bære rundt på
forholde meg til, tolerere

om ikke annet føler jeg meg som et menneske
ikke som en abstrakt enhet fanga i en kropp

….

det første jeg gjør er å åpne laptopen
og sjekke mailen
og sjekke mailen
og sjekke mailen

