imaginær skigåing. typisk ENFP.

i dag så jeg sola for føste gang sia november i fjor. hele dagen var det sol. først så vi bare lyset gjennom vinduene i det grønne auditoriumet, der jeg følgte kvarthjerta med på ei forelesning på storskjermen om markedsføring. så gikk jeg ut. sto på kaia. måtte knipe øynene igjen fordi det var så lyst. snudde ryggen til sola. snudde ansiktet mot sola. snøen var kvit, havet vår blått, fjellene kvite og grå, himmelen blå. og så var det lett gule sollyset over alt. en touch av varme. jeg begynte å fantasere. så meg selv på ski, kledd i superundertøy og bobleklær, med kakao og rundstykker i sekken, kanskje noen veggispølser som jeg kunne ha grilla over bålet når vi kom fram til der vi ville slå oss ned og lage bål, med utsikt over fjell og dal.

men jeg går jo aldri på ski. sist gang jeg gikk på ski var jeg i startgropen av ei influensa som ikke akkurat blei bedre av en tur over og rundt halve Storvannet. sto i dusjen når kvelden kom, mens jeg jamra meg over armene mine. prøvde å lindre smerten med varmt vann. det var som om noen prøvde å slite de av meg. støle muskler, feber. anbefales ikke i kombinasjon.

når jeg var ferdig med å forestille meg selv på skitur, tok jeg en test. skolen testa oss. Jungs typepyskologi. jeg var en sykt tydelig ENFP.

og det er jeg jo også. det er nesten kjedelig å være så typisk.

Når det er rotete tenker du så lenge på hvor du skal plassere ting at du ikke lenger har energi til å rydde.

doh.

  • Kan gå i gang med nye ideer eller prosjekter uten først å avslutte dem som allerede er påbegynt.
  • Kan overse relevante detaljer.
  • Kan overanstrenge deg ved å forsøke å få gjort for mye.
  • Kan utsette ting og trekke saker i langdrag.
  • Er kanskje ikke flink nok til å prioritere.
  • Er kanskje ikke flink nok til å planlegge tiden din.

dobbeldoh. det er så doh at det nesten er pinlig. kanskje. «kanskje» ikke flink nok til å prioritere? «kanskje» ikke flink nok til å planlegge tiden min? «kan» utsette ting og trekke saker i langdrag?

haha.

sure.

det er alltid en «mulighet» for det.