all is full of white

byen er full av snø, jeg gikk til bussen og så ingenting, så bare ned, når  jeg å se opp ble jeg våt på øya av våt og kald snø, så jeg så bare ned, ante ikke hvor jeg var så jeg sprang ikke, for å springe ville bety at jeg kunne havne i grøfta eller kræsje i rekkverket, så jeg så opp akkurat i tide til å se bussen kjøre fra busstoppet uten at jeg hadde nådd den (og nå har det forresten kjørt to busser forbi, i retning sør, enda det ikke sto noen oppført «sørover» før 19:00 tidligst, og klokka nå er jo ti minutter på, blei akkurat ni minutter på, så det er no funky på gang med bussene, det er som om de lever sine egne liv, trenger frihet til å dra når de sjøl vil, de er ikke til å stole på, bussene, de trives ikke med tidsfrister og sterke rammer, som jeg og nesten hele klassen min, vi liker å ha det åpent og ledig og spontant vi ENFP-er, vi og bussene, men nå penser jeg tilbake til det sporet jeg var på før parentesen: «så jeg så opp akkurat i tide til å se bussen kjøre fra busstoppet uten at jeg hadde nådd den»), og det var noen minutter før den egentlig skulle vært der, jeg sier det bare; busser som er for tidlig ute, det finnes ikke verre

men jeg måtte på skolen og jeg orka ikke haike igjen, jeg kan ikke være jenta som haiker for alltid, eller jeg kan det, men noen ganger trenger man å ha litt kontroll sjøl, og jeg hadde akkurat fått inn masse masse penger på kontoen (aka lønningsdag) så jeg ringte taxien og prøvde å forklare hvilket busstopp jeg sto på, og det virka som vi kom til en enighet, så jeg venta på taxien, og mens jeg venta kom en brøytebil med en snøsprøyt ved sia av seg som var så svær og kraftig at jeg måtte backe inn i et hjørne på busstoppet for å unngå å bli truffet, eller begravd, jeg har ikke noen ønske om å bli begravd i snø, det er en grunn til at jeg ikke driver med ekstremslalom, eller ekstremsnowboard, ned gjennom utrygge løyper, så å bli begravd av veisnø var not an option, dessuten var jeg snømann nok fra før, våt inntil leggene, kald gjennom vottene

da er det fint å akkurat ha fått monsterlønn inn på kontoen

jeg skal hjem nå, overføre penger til sparekontoen, føle meg som en velhaven kvinne