akkurat nå

det er mulig jeg lengter etter sommeren. har hørt Lambada halvveis på repeat sia forrige eksamen, tror jeg, noe sånt. som regel inni hodet mitt, men i dag også på spotify. jeg laga ei liste. sånn musikk som minner meg om sommeren, sånn som den var. ah, nostalgien altså, fy fader. Lambada, liksom. det er ei sånn låt, på et sånt fremmed språk, med en sånn glad-trist melodi som minner om sånne somre da alt var enkelt og lunt og fint. og varmt. og evigvarende.

her er sommeren langt unna. det snør. verden er kvit, blå, grå og brun. på dagen er den litt gul også, når sola skinner. sola! tenk det. nå er det ikke sol, men det er lyst, fremdeles. hadde det ikke vært for de mørke skyene over fjorden, de som ligger og gjør havet grått, hadde det vært enda lysere.

jeg hører på Lambada, tenker at det godt kan være sånn, snart og lenge lenge lenge.